fredag 6. mai 2011

Helgens blogg!

Eg har vore så heldig at eg har blitt valt ut som "Helgens blogg" som er ein "pris" til temabloggere! Kjemegøy! På grunn av dette vil du finne link til bloggen min på framsida av blogg.no, samt ein liten artikkel om meg; kvifor og kva eg bloggar om. Dette vil vare ut helga.

Responser så långt har vore enorm, meir enn kva eg kunne forventa! Dette set eg kjempestor pris på! Og kanskje det i denne anledningen vil komme litt fleire innlegg i løpet av denne helga? :P 

Helgens blogg finn du her!


Strikkexpressen - Helgens blogg

Marie Iversen, er jenta bak Strikkexpressen.blogg.no. 23 åringen fra Karmøy, bor i Bergen hvor hun studerer master i Revisjon og regnskap ved Norges Handelshøyskole. Bloggen til Marie er en håndverksblogg, hvor hun legger ut bilder og tips til strikkeglade lesere.


Strikkexpressen.blogg.no, fungerer både som en inspirasjonsblogg for leserne til Marie, men også som et slags fotoalbum for henne selv, for å ha en oversikt over det hun har laget opp gjennom tiden. Bloggen startet hun i oktober 2010, men interessen for håndarbeid blomstret lenge før det.
 -  Jeg har alltid vært glad i håndarbeid, helt fra jeg var liten. Noe jeg sannsynligvis har fra mamma. Tror jeg begynte å sy alene på symaskin allerede i 5-6 års alderen, og jeg likte all form for håndarbeid. I lange tider var det brodering som var det store, og alt annet småtteri, senere gikk det over på scrapping. Det var ikke før ett par år siden jeg virkelig fikk øynene opp for strikking. Det startet med en Mariusgenser, så noen selbuvotter, og så enda flere selbuvotter. Og utifra det har bare interessen blitt større og større. Jeg blir veldig fort rastløs, og da er det fint å ha et strikketøy mellom fingrene.
Marie mener moren skal ha mye av æren for interessen og talentet hun har, som hun viser frem på bloggen sin.
 -  Det har alltid blitt laget mye hjemme hos oss, og jeg har heldigvis arvet det å være kreativ og flink med hendene.
Ved å ta en titt på bloggen til Marie, kan det virke som hun klarer alt- med garn. Gensere, luer og votter blir tryllet frem, men hva liker hun best å kreere, og hvordan er det for en rastløs sjel, å sitte timevis med samme genser i hendene?
-  Jeg kan ofte være litt utålmodig, så da lønner det seg å jobbe med småprosjekter som votter (les selbuvotter) og sokker i alle varianter. Helst med fargemønster, det er morsomst. Man kan aldri få nok selbuvotter, eller sokker for den del. Men også diverse babyting er gøy å strikke, og i ny og ne må jeg jo slå til med et større plagg som en genser osv.
Om ett år, er Marie ferdigutdannet og skal ut i jobb, men lidenskapen sin har hun ikke tenkt å gi slipp på.
 -  Om 10 år håper jeg at jeg er blitt statsautorisert revisor, kanskje også manager. Kanskje gift med kjæresten min, hus og barn? Hvem vet? Men strikkegleden (og håndarbeid generelt) er forhåpentligvis fremdeles på topp!
Blogg.no gratulerer Marie med Helgens blogg, sjekk ut bloggen hennes HER 


Ønsker alle som tek seg turen innom, både faste og nye lesarar, god helg! og stay tuned for her kjem det nok snart fleire nye og spennande innlegg! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Eg blir kjempeglad om du legg igjen ein liten hilsen :)