søndag 27. oktober 2013

Ballongbukse og pilotlue

Sist gong eg prøvde meg på denne buksa gikk det ikkje så bra i starten. Det endte med at eg måtte rekke opp HEILE buksa, og strikke den på ny. Eg har lært, og det blei derfor både dobbelt og trippelt sjekka at det var lagt opp riktig maskeantall. Det gjekk heldigvis bra denne gong. Også denne gongen har eg bytta ut stripene i mønsteret med fletter. Eg klarte også å finne ei megasøt pilotlue som eg syns blei søt til:

Ballongbukse & Pilotlue


Mønster: Ballonbukse
Pinne: nr. 3
Garn: Gjesdal Babyull
Størrelse: 0-6 mnd
Garnmengde: rett under 1 nøste

Mønster: Baby newboy hat
Pinne: nr. 3,25
Garn: Gjesdal Babyull
Størrelse: 3-6 mnd
Garnmengde: ca halvt nøste

Dette settet blei godt tatt imot av ein kollega som snart skal bli mamma til ein liten gutt!

8 kommentarer:

  1. For et herlig sett. Den ballongbuksa har jeg laget noen av nå, de er jo bare så nydelige :) Og lua var tøff!

    Ha en fin søndag :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for det! Ha en fin søndag du også! :)

      Slett
  2. Herlighet så nydelig! :-) Skikkelig guttete sett, det liker jeg! Jeg vet at jeg er så heldig og får en slik ballongbukse til gutten jeg venter. Tror nok jeg må lage den hatten til, den var kjempetøff! :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for hyggelig kommentar! Ballongbuksa er supersøt, både til gutt og jente spør du meg :)

      Slett
  3. Åh, så nydelig med denne luen til! Den må jeg jammen strikke hvis jeg finner igjen garnrestene fra min ballongbukse:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, ikkje sant? Eg syns verkelig eg traff blink når eg fann den lua til! Har også sett at andre bloggarar har brukt den lua til etter å ha sett den på bloggen min, så fleire er tydligvis enige! :)

      Slett
  4. Hei hvor fant du denne oppskriften ?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei,
      det er link til oppskrift under bildene hvor det står info om plagget :)

      Slett

Eg blir kjempeglad om du legg igjen ein liten hilsen :)